Tjena mellan bena.

Hej. Jasmina här. Jag fyller år idag. Ja må jag leva! Fick mina presenter av familjen idag och varje present var underbar och speciell på sitt sätt. Exakt vad jag fick behöver ni inte veta. Men det ni behöver veta att syrrans present (Lejla) kostar mer pengar än vad de flesta av er får på ett helt år. Inte för att vara taskig, bara rå ärlig. Syrran ser ut just nu som om hon har bitit på en citron skiva. Jag har ingen lust att gå till skolan imorgon. Mycket prov, mycket plugg, lite tid. Därför säger jag till dig Lejla, och er alla andra, spendera inte er tid på att leka coola, tuffa, kaxiga, stora eller mogna. Det kommer ni ha gott om tid att göra senare. Just nu ska ni göra det ni älskar, njuta av livet, och älska er själva och livet. Lejla vill att jag ska skriva mycket men förlåt, helt ärligt, jag ljuger inte nu, jag börjar få kramp i mina händer.
"Jag ska spara dig för evigt" sa du nyss Lilo.
Jag tog nyss paus av skrivandet för att prata om min studenmössa. Och konversationen fortsatte med att mamma säger azzeee, azzeee, azzeee, så jag började skriva igen. Och nu argumenterar ni över röda talriken med jul skit.
Jag gav dig nyss en blick som säger gååå beee. Lejla jag menar allvar gå be.
JAG HATAR NÄR DU SÄGER SMAKISH HICHISH NUISH BLABLISH NANISH. Seriöst. Enough is enough.
Nu ska jag sluta fjanta mig runt. Jag har en dröm. Tänker inte säga vad det är för dröm. Lejla vet, och jag hoppas att hon stöttar mig mot den där drömmen! Du vet vad jag pratar om lilo. På måndag ska jag börja patrullera!!!
Yaaay. Jag kan komma till dig skola och leka ball om du vill.
Yalla, jag ska gå och försöka beställa en studenmössa nu. Ta hand om era behov, er kropp och själv. Men det viktigaste av allt, älska varje stund av ert liv och älska er själva mer än ni älskar någon annan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0